Sabtu, 25 Disember 2010 RAMALAN TRANSFER UNTUK ENGLISH PREMIER LEAGUE




Saya ingin berkongsi pendapat saya mengenai transfer yang berkemungkinan akan berlaku pada pertengahan musim ini. Ini hanya ramalan semata mata dan spekulasi dari saya sahaja dan tidak semestinya tepat.

1. ARSENAL


Arsene Wenger Gembira dengan keadaan pasukannya sekarang. Tetapi dengan kehilangan Thomas Vermaelen, Arsene mungkin akan melakukan sesuatu yang diluar jangkaan. Wang bukanlah sesuatu isu, ia terpulang kepada Arsene untuk membelanjakanya.

SASARAN: Pemain Bolton, Gary Cahill mungkin sesuai tetapi mereka tidak akan menjual pemain tersebut. Kemungkinan cuba untuk mendapatkan khidmat dari permain Blackburn, Chris Samba.

MENINGGALKAN KELAB: Manuel Almunia akan dibenarkan untuk kembali ke Sepanyol.


2. ASTON VILLA


Gérard Houllier ingin melakukan perubahan drastik selepas permulaan musim yang mengecewakan. Pemilik Kelab, Randy Lerner ingin memotong sedikit dana, sehinggakan Gerard terpaksa mencari pemain baru dengan berhemah.
SASARAN: Kelab Spurs, 'Niko Kranjčar adalah sasaran pertama dan Houllier berkemungkinan akan ke kelab Lyons untuk memancing Jean Makoun.

MENINGGALKAN KELAB: Steve Sidwell, Stephen Ireland, Curtis Davies and Richard Dunne.

3. BIRMINGHAM


Kemarau Gol telah memaksa kelab ini untuk bekerja keras dan bos Alex McLeish sedang mencari penjaring terhandal. Carson Yeung tidak akan memberikan dana yang besar sehingga menyebabkan McLeish memerlukan pinjaman.
SASARAN: Robbie Keane dan David Bentley merupakan target pinjaman tetapi Cardiff', Jay Bothroyd bernilai £ 6m.

MENINGGALKAN KELAB: Nikola Zigic


4. BLACKBURN


Steve Kean mempunyai peluang sehingga akhir musim ini untuk menyelamatkan kerjaya beliau.
Pemilik baru berkeras mengatakan "lebih banyak" dari 5m £ akan disajikan untuk membeli pemain.

SASARAN: Memerlukan penyerang, dengan Wigan, Hugo Rodallega sebagai sasaran. Kemungkinan sebagai pinjaman.

MENINGGALKAN KELAB: Skipper Chris Samba ingin berhenti dan Pascal Chimbonda akan dibenarkan untuk pergi.


5. BLACKPOOL


IAN Holloway telah menandatangani 11 pemain di musim panas. Jangan berharap banyak lagi.
Beliau mempunyai sedikit dana untuk dibelanjakan dan Holloway harus berusaha untuk tawar-menawar.

SASARAN: andaikan Lukas Varney menetap, Holloway juga akan tertarik pada striker Everton James Vaughan.


MENINGGALKAN KELAB: Jason Euell dan Chris Basham dibenarkan untuk pergi.

6. BOLTON


Owen Coyle perlu menguatkan skuadnya untuk terus membawa mereka ke Europa. Coyle akan diberikan bajet yang terbatas.
SASARAN: pemain pertahanan dari kelab, Denmark, Utrecht, Michael Silberbauer disasarkan untuk perjanjian sekitar £ 4m.

MENINGGALKAN KELAB: Tamir Cohen kerana tidak menonjol dalam plan Coyle di Reebok.


7. CHELSEA


Carlo Ancelotti tidak mempercayai pemain muda di bangku simpanan dan ingin menandatangani penyerang yang berkualiti dan pertahanan kelas atas. Roman Abramovich mengatakan dia bersedia untuk meninggalkan drive penjimatan tetapi outbidding Man City bukanlah sesuatu yang mudah.

SASARAN: pertahanan kanan Ajax, Gregory van der Wiel, striker Anderlecht, Romelu Lukaku dan pertahanan Wolfsburg, Simon Kjær.

MENINGGALKAN KELAB: Tidak ada yang akan pergi kecuali penggantian ditandatangani terlebih dahulu.


8. EVERTON


David Moyes harus menandatangani penjaring gol untuk pasukannya sekiranya ingin menyelamatkan kelab pada musim ini. Hanya £ 1.5m dihabiskan musim panas lalu dan beliau perlu untuk menjual sebelum boleh membeli.
SASARAN: Mencuba untuk menandatangani bintang Man City Roque Santa Cruz pada pinjaman sementara Newcastle, Steven Taylor adalah pilihan.

MENINGGALKAN KELAB: Steven Pienaar jika beliau tidak menandatangani perjanjian baru.

9. FULHAM


KEHILANGAN Bobby Zamora telah menjadi tamparan hebat kepada Fulham dan Mark Hughes harus menambah kuasa serangan mereka. Harus mengeluarkan belanja yang besar untuk melindungi status Premier League mereka.
SASARAN: Hughes telah bekerja dengan David Bentley dan Stephen Brazil sebelum ini dan yakin dia boleh menghidupkan kembali karier mereka.

MENINGGALKAN KELAB: Ex-bos Roy Hodgson ingin Clint Dempsey di Liverpool.
10. LIVERPOOL

Roy Hodgson boleh membelanjakan dana yang besar tetapi memujuk bintang top untuk berpindah ke Anfield mungkin menjadi masalah. Pemain Hodgson tidak begitu menonjol dan beliau harus menghabiskan dana yang sedia ada dengan lebih bijaksana.

SASARAN: Chris Samba dilihat sebagai pengganti Jamie Carragher, winger Hamburg, Eljero Elia atau pemain tengah Fulham, Clint Dempsey adalah target.

MENINGGALKAN KELAB: Milan Jovanovic


11. MANCHESTER CITY

Kelab terkaya di dunia yang merancang untuk melakukan perbelanjaan gergasi sekali lagi. Tiada batasan kewangan

SASARAN: City akan menawar Edin Dzeko dari Wolfsburg dan pemindahan pertahanan Barcelona Dani Alves.

MENINGGALKAN KELAB: Manu Adebayor, Shaun Wright-Phillips, Roque Santa Cruz, Joleon Lescott dan Wayne Bridge boleh pergi.



12. MANCHESTER UNITED

Manchester United telah mencapai Krismas dengan gelaran tanpa kalah di liga dan menduduki tangga ke atas liga. Oleh itu, Alex Ferguson dijangka tidak akan sibuk pada tansfer window Januari ini. Wang selalu sedia di United tetapi dengan isu-isu pemilikan baru Fergie tidak akan bernasib baik.

SASARAN: £ 10 juta untuk mendapatkan pemain tengah Paris St Germain, Mamadou Sakho.

MENINGGALKAN KELAB: Squad pemain seperti Darron Gibson, Federico Macheda dan Gabriel Obertan sedia untuk dipinjamankan.


13. NEWCASTLE

Alan Pandrew masih cuba mendapatkan sokongan sebagai pengurus di St James'Park dan cukup berpuas hati dengan skuad yang dia warisi dari Chris Hughton. Mike Ashley tidak dalam mood untuk menghabiskan lebih dari kekayaannya,tetapi Pardew tidak akan mengumpulkan dana dengan menjual Andy Carroll.

SASARAN: bintang Southampton, Alex Oxlade-Chamberlain, Ipswich's, Connor Wickham dan QPR's, Adel Taarabt.

MENINGGALKAN KELAB: Steven Taylor akan tetap, tapi Xisco dan Peter Lovenkrands sedang dalam perancangan.


14. STOKE CITY

Tony Pulis sedang mencari kekuatan di bahagian tengah dan yakin top 10 ke atas adalah mudah dicapai dengan sedikit kualiti dari bahagian serangan. Kelab telah menyokong Pulis untuk menandatangani pemain seperti Kenwyne Jones dan Tuncay. Mereka akan melakukan hal yang sama sekali lagi.
SASARAN: Seb Larsson pemain sayap Birmingham dan pemain tengah Aston Villa, Stephen Brazil. Wayne Bridge akan dipinjam dari Manchester City.

MENINGGALKAN KELAB: Tuncay dan Michael Tonge diharapkan untuk bergerak.

15. SUNDERLAND

Keutamaan Steve Bruce adalah untuk melindungi Nedum Onuoha, Danny Welbeck dan Ahmed Al-Muhammadi untuk di kekalkan di dalam squad. Beliau sedia untuk membayar harga yang diminta untuk mendapatkan Onuoha dan Welbeck.
SASARAN: Manchester City bersedia untuk berunding kos untuk Onuoha tetapi tidak mahu membiarkan Adam Johnson dipinjamkan kepada Bruce. Welbeck akan kembali ke Old Trafford pada akhir pinjamannya.

MENINGGALKAN KELAB: George McCartney, Andy Reid dan Anton Ferdinand.


16. TOTTENHAM

Tiada siapa yang telah bekerja pada transfer window Januari lebih baik daripada Harry Redknapp dalam beberapa tahun terakhir ini dan dia terikat untuk terlibat bulan depan. Mencapai babak kedua Liga Champions telah menghasilkan wang tambahan.
SASARAN: Harry masih beminat untuk memikat Scott Parker dari West Ham dan akan cuba untuk merancang sebuah kesepakatan swap yang melibatkan Robbie Keane, Jamie O'Hara dan David Bentley.

MENINGGALKAN KELAB: Keane, O'Hara, Bentley, Niko Kranjčar dan Giovani.


17. WEST BROM

Roberto DI Matteo merombak pasukannya setelah memenangi promosi tapi sekarang ingin menambah beberapa pemain lagi. Di Matteo boleh memiliki sehingga £ 10 juta.

SASARAN: Pemain tengah Preston, Sean St Ledger, penyerang Cardiff, Jay Bothroyd dan penyerang Spurs, Robbie Keane.

MENINGGALKAN KELAB: Roman Bednar, Simon Cox, Gianni Zuiverloon, Luke Moore dan Abdoulaye Meite.


18. WEST HAM

Pemilik David Gold dan David Sullivan telah memperuntukkan £10 juta untuk baru membeli pemain baru.

SASARAN: Steve Sidwell sedang dalam perjalanan dari Villa. Robbie Keane, JamieO'Hara dan Wayne Bridge adalah target pinjaman lain.

MENINGGALKAN KELAB: Valon Behrami, Carlton Cole dan Matthew Upson.


19. WIGAN

Kelab yang memerlukan suntikan semangat transfer. Roberto Martinez meminta £ 6.5 juta pada Mauro Boselli dan tidak mungkin mendapat lebih daripada itu.

SASARAN: Martinez ingin pemain Manchester United Tom Cleverley kekal dan pemain Arsenal, JayEmmanuel-Thomas sebagai pinjaman. Dia juga cuba mendapatkan khidmat pemain Leeds, 'Bradley Johnson.

MENINGGALKAN KELAB: Hugo Rodallega, Charles N'Zogbia atau Maynor Figueroa boleh dijual untuk menambahkan dana.


20. WOLVES


Mick McCarthy percaya bahawa beliau boleh selamat dengan sedikit pelaburan pada bulan depan. Dana yang diberikan mungkin tidak banyak tetapi wang akan disediakan untuk pemain yang dikhendaki.

SASARAN: Pertahanan Aston Villa, Curtis Davies, pinjaman di Leicester, akan berjumlah £ 3.5million sementara striker Mamadou Nice Bagayoko, sedia untuk £ 250,000.

MENINGGALKAN KELAB: Steven Fletcher telah gagal bersinar dan boleh pergi.


Digg it StumbleUpon del.icio.us

2 comments:

NuSaNa NoSa 91 berkata... [Reply to comment]

walaweyhhh~ ni ramalan sndiri ke?? hebat! ^_^

S.3.V.3.N berkata... [Reply to comment]

aah..ramalan sendiri. :D

Labels

account (1) AirAsia (1) AK5218 (1) Alex Ferguson (1) anti virus (2) antivirus (1) autoblogwalking (1) basah (1) bersara (1) Bill Gates (1) billionaire (1) biodata ronaldo (1) BitDefender SafeGo (1) bola sepak (1) Brazil (1) broadband (1) Bundesliga (1) cantik (1) cara mengatasi (1) Carlo Anchelotti (1) celcom (1) champions league (1) Cheat Engine (1) Chelsea (2) Coca - cola (1) culik (1) David Bechkam (1) delete (1) dera (1) dunia (1) earn money online (1) English Premier League (2) EPL (5) facebook (4) fakta (2) gadis (1) gempa bumi (1) Glazer (1) google chrome (1) GP point (1) Guiness World Records (1) Gulliver's Travel's (1) hack (3) Handphone (1) Harry Redknapp (1) heart beat (1) highlight (1) ibu tiri (1) iklan (1) Jack Black (1) jantina (1) Jepun (1) Jose Morinho (1) jurney (1) kajian (1) kanak - kanak (1) kanser (1) kapal terbang (1) kecil (1) kelab terkaya. English Premier League (1) kering (1) kimia (1) komedi (1) komputer (2) Kuching (2) La Liga (1) laju (3) laptop (1) lelaki (1) line (1) lucu (1) mabuk (1) mala (1) Manchester United (3) matematik (1) mengira (1) metro (1) Microsoft (1) money (1) mozilla firefox (1) muda (1) new year 2011 (1) notepad (1) Nur Dania Qistina (1) onbux (1) orang kaya (1) Pepsi (1) PES2011 (1) PLKN (1) Program Latihan Khidmat Negara (1) ramalan (1) Real Madrid (1) Roman Abramovich (1) Ronaldo (1) Safee Sali (1) sarawak (1) sedu (1) senyum (1) Serie A (1) Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thani (1) shoutbox (1) statik (1) tahun baru (1) terbabas (1) tidur (1) tips (7) Tottenham Hotspur (1) transfer (1) transfer window (1) transfer windows (1) tsunami (1) tutorial (6) wanita (1)
 
Copyright 2010 S.E.7.E.N H.O.L.I.C
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint