Selasa, 12 April 2011 Malaysian University English Test (MUET)


Pagi tadi saya telah menghadiri ujian speaking untuk Malaysian University English Test (MUET). Maklumlah nak sambung ke peringkat ijazah kena wajib ambik ujian ni dulu. Saya bersyukur kerana kumpulan saya terdiri daripada rakan - rakan yang saya kenali dan di dalam course yang sama dengan saya. Bila tengok kat senarai nama, rasa bertuah sebab jadi candidate C. Ada la peluang nak cari idea time candidate A dengan B tengah present. hehe. Terima kasih kepada Encik Adruce, lecturer Muet kami kerana meletakkan kami di dalam 1 kumpulan yang sama. Thank you banyak2 sir. huhu.

Semasa berada di bilik kuarantin, saya akui memang ada sedikit perasaan nerves. Rasa2 nya bukan saya sorang je sebab time tu semua calon - calon yang ambik test ni senyap je. Tapi xde la nerves sampai nak terkencing kan?. agak2 lah. hehe. Sebenarnya saya dah awal2 lagi dah prepare macam mana cara speech yang saya nak gunakan, cara introduction, cara penyampaian idea dan cara membuat kesimpulan yang terbaik. Maklumlah, nak dapatkan markah bagus, so kena la guna ayat - ayat yang power2 kan. Kurang la sikit nerves sebab awal2 dah prepare. hehe. Perasaan nerves ni bahaya tau sebab bila kita nerves, kita susah nak keluarkan idea.

Kalau x silap ni tajuk yang saya dapat tadi,

As a employer, what is most important for a quality employee.

A - Being hard Working
B - Being Innovative
C - Being able to work as a team
D - Being Effective


Apa - apa pun syukur sebab discussion berjalan dengan lancar. Tidak seperti yang saya jangkakan. Kawan - kawan pun x juga mengalami masalah. Lepas ni nak prepare untuk ujian listening, reading & writing untuk hari sabtu ni pula. Hari ahad kena terbang ke KL, ada subjek makmal kat UTM jalan semarak. Seminggu kat sana. Haizzz...bz betul la bulan ni.
Digg it StumbleUpon del.icio.us

0 comments:

Labels

account (1) AirAsia (1) AK5218 (1) Alex Ferguson (1) anti virus (2) antivirus (1) autoblogwalking (1) basah (1) bersara (1) Bill Gates (1) billionaire (1) biodata ronaldo (1) BitDefender SafeGo (1) bola sepak (1) Brazil (1) broadband (1) Bundesliga (1) cantik (1) cara mengatasi (1) Carlo Anchelotti (1) celcom (1) champions league (1) Cheat Engine (1) Chelsea (2) Coca - cola (1) culik (1) David Bechkam (1) delete (1) dera (1) dunia (1) earn money online (1) English Premier League (2) EPL (5) facebook (4) fakta (2) gadis (1) gempa bumi (1) Glazer (1) google chrome (1) GP point (1) Guiness World Records (1) Gulliver's Travel's (1) hack (3) Handphone (1) Harry Redknapp (1) heart beat (1) highlight (1) ibu tiri (1) iklan (1) Jack Black (1) jantina (1) Jepun (1) Jose Morinho (1) jurney (1) kajian (1) kanak - kanak (1) kanser (1) kapal terbang (1) kecil (1) kelab terkaya. English Premier League (1) kering (1) kimia (1) komedi (1) komputer (2) Kuching (2) La Liga (1) laju (3) laptop (1) lelaki (1) line (1) lucu (1) mabuk (1) mala (1) Manchester United (3) matematik (1) mengira (1) metro (1) Microsoft (1) money (1) mozilla firefox (1) muda (1) new year 2011 (1) notepad (1) Nur Dania Qistina (1) onbux (1) orang kaya (1) Pepsi (1) PES2011 (1) PLKN (1) Program Latihan Khidmat Negara (1) ramalan (1) Real Madrid (1) Roman Abramovich (1) Ronaldo (1) Safee Sali (1) sarawak (1) sedu (1) senyum (1) Serie A (1) Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thani (1) shoutbox (1) statik (1) tahun baru (1) terbabas (1) tidur (1) tips (7) Tottenham Hotspur (1) transfer (1) transfer window (1) transfer windows (1) tsunami (1) tutorial (6) wanita (1)
 
Copyright 2010 S.E.7.E.N H.O.L.I.C
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint